donderdag 8 augustus 2013

Topsport op de werkvloer (door Sandra Voetelink)


Veel talentvolle mensen ontwikkelen hun talenten niet optimaal, en evenveel mensen met schijnbaar minder talenten schoppen het erg ver. Waar ligt dit nu aan?

Binnen sport, onderwijs of het bedrijfsleven, overal zijn talentvolle mensen bezig om andere te inspireren. Hoe doen deze toppers dit nu? Wat zijn de belangrijkste speerpunten om jezelf, maar ook de talenten van andere, optimaal te ontwikkelen?


Als ex-topsporter heb ik zelf veel ervaring met de wijze waarop je goed en/of optimaal kunt presteren, maar zeker ook over de wijze waarop dit niet lukt. Na mijn topsportloopbaan ben ik op zoek gegaan naar het 'waarom' van goed presteren en slecht presteren, heb ik mijzelf nog meer verdiept in wat talenten en kwaliteiten zijn en hoe je die kunt ontwikkelen. Uiteindelijk begreep ik wat de belangrijkste pijlers zijn voor mensen en heb ik na veel onderzoek, eigen ervaringen, studie en zelfstudie mijn talentontwikkelingsmodel ontwikkeld. Dit model gebruik ik tijdens workshops en trainingen.

Een van de belangrijkste punten van optimaal presteren en de ontwikkeling van talent is, dat het een continu proces is en afhankelijk van de wisselwerking tussen jou en jouw omgeving. Daarnaast is balans in lichaam en geest een voorwaarde om tot presteren te komen. Tijdens de workshop komen we letterlijk in beweging, want daar ligt een groot deel van de ontwikkeling van jouw kracht en die van de omgeving.

Nieuwsgierig geworden? Jouw kracht kan de sleutel zijn voor de ontwikkeling en de kracht van de ander. Graag deel ik mijn ervaringen en kennis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten